مدیریت امور عمومی و مراکز تحقیقات معاونت تحقیقات و فناوری مشتمل از دو اداره اداری و مالی زیر نظر مستقیم معاونت محترم تحقیقات و فناوری وظایف خلاصه شده زیر را در چارچوب ماموریتهای خود عهده دار می باشد:

 

1- پشتیبانی از فعالیت های اداری و مالی کلیه واحدهای تحقیقاتی معاونت شامل پژوهشگاه ها، پژوهشکده ها ، مراکز تحقیقاتی و مراکز توسعه پژوهش مستقر در بیمارستانها .
2- همکاری و تسهیلات لازم بمنظور توسعه مراکز فوق الذکر و ایجاد ارتباطات مالی و اداری با سایر واحدهای ستادی و غیر ستادی دانشگاه.
3- پیگیری تامین اعتبارات واحد تخصیص و همچنین کلیه اقدامات مالی مربوط به طرحهای پژوهشی از زمان تصویب تا تسویه حساب کامل آنها.
4- انجام کلیه امور اداری و پرسنلی کارمندان (رسمی-پیمانی-قراردادی-طرحی-شرکتی) و اعضای هیات علمی پژوهشی (رسمی-پیمانی-قراردادی-مشمول قانون تعهدات) ستاد مراکز و واحدهای پژوهشی تحت پوشش ار جمله صدور احکام حقوقی، مرخصی ها ، ماموریت ها بطور مستقر و همچنین کلیه مکاتبات سازمانی مربوط به امور پشتیبانی واحدهای تحت پوشش معاونت .
5- تنظیم کلیه قراردادها پشتیبانی و خدماتی و همچنین تنظیم تفاهم نامه ها و لایحه های حقوقی.
6- انجام امور رفاهی کلیه کارکنان و اعضای هیات علمی.
7- پشتیبانی خدمات IT مدیریت ها و واحدهای تحقیقاتی تحت پوشش.
8- ارزیابی عملکرد ، ارزیابی رضایتمندی ارباب رجوع و حضور فعال در میز خدمت ستاد مرکزی و ارائه خدمات به ارباب رجوع.
9- انجام تهیه و خرید تجهیزات و اقلام مصرفی ستاد معاونت و واحدهای تحقیقاتی غیر مستقر از طریق سامانه nejat2 .
10- تعیین شاخصهای عملکرد و ارتقاء کیفیت ، تهیه پیش نویس چارت های سازمانی و تغییرات احتمالی در چارتهای مذکور.
11- تامین خدمات حمل و نقل .